Hypotheekaanvraag kan sneller!

Als speedy gonzales een hypotheekaanvraag doen? Het kan! Het goed aanleveren van documenten kan een hypotheekaanvraag aanzienlijk versnellen. Zin om in de sneltrein te stappen? Lees dan vooral verder, we leggen je alles uit!

Je wilt dus een hypotheek aanvragen, daar zijn een hoop documenten voor nodig. Logisch, want het gaat om een groot bedrag. Dat is niet niks! Je wordt het hemd van je lijf gevraagd, zoveel vragen, zoveel dingen die ingevuld moeten worden. Dan wil je natuurlijk wel dat dit in één keer goed gaat. Met onderstaande tips kom je al een heel eind! 

Tip 1: Scan je documenten! Een foto maken kan toch ook? Nee, zeker niet! Foto’s worden niet goed gelezen door onder andere tekstherkenningssoftware. Ja, en dat zorgt dan weer voor extra vertraging. Het document moet dan al bij de eerste controle handmatig worden gecheckt. Zonde van de tijd natuurlijk! Scannen dus 🙂

Tip 2: Zorg er altijd voor dat alle benodigde en gevraagde informatie op de documenten staat. Een veelgemaakte fout is bijvoorbeeld het vergeten van je naam en de datum op het document te zetten, waardoor de beoordeling dus niet kan zien van wie en hoe oud het document is. Check, check, dubbel-check dus altijd!

Tip 3: Download je bankafschriften altijd via internet bankieren op de computer en niet met een screenshot via je mobiel. Printscreens worden over het algemeen niet geaccepteerd.

Tip 4: Zorg dat alles duidelijk leesbaar is, zoom bijvoorbeeld even in om te kijken of het document dan niet te korrelig wordt. Is het niet meer leesbaar? Dan is de kwaliteit te laag en heb je hetzelfde probleem als bij punt 1. Goed opletten dus! 

Geen scanner of moeite met digitaal aanleveren van documenten? Geen enkel probleem, wij helpen hier graag bij! Kom vooral even langs bij ons op kantoor, dan zorgen wij dat al je papieren in orde zijn. 

Maak een afspraak!